espati.lv

Biznesa nākotne – sievietes

Biznesa nākotne – sievietes

Autors: Maija Brūkle, espati.lv
Foto: shutterstock.com
2009. gada 12. maijs

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt
Par nākamo lielo sociālo un ekonomisko tendenci tiek uzskatīta womenecomomics jeb latviskoti – sieviešu ekonomika. Šobrīd lielāko daļu ietekmīgu pasaules uzņēmumu vada vīrieši, tā tas bijis iekārtots jau no sen seniem laikiem. ASV tendenču eksperts Martins Raimonds, analizējot dažādus ekonomikas rādītājus, paredz, ka nākotnē miljonāru sieviešu būs vairāk nekā miljonāru vīriešu. Kādēļ tā? Dažādi pētījumi pierāda, ka uzņēmumi, kurus vada sievietes, vai kuros ir liels daudzums sieviešu kārtas darbinieču, darbojas veiksmīgāk un ar lielāku peļņu. Tas saistīts ar to, ka vīriešu domāšana visbiežāk ir racionālāka un autoritārāka nekā sievietēm.

Sieviešu pieeja savukārt ir atšķirīga – lēmumi tiek pieņemti, loģisko domāšanu apvienojot ar emocijām un radošu pieeju, tādējādi sieviešu pieņemtie lēmumi bieži vien ir arī demokrātiski. Sievietes nereti tiek nopeltas, ka neprot norobežot savas emocijas no biznesa, bet, kā liecina pētījumi, emociju iesaistīšana lēmumu pieņemšanā nemaz nav nepareiza.

Tiek prognozēts, ka ap 2020. gadu 53 % no pasaules miljonāriem būs sievietes. Womeneconomics jau lēnām uzņem savus apgriezienus, īpaši apģērbu industrijas un pakalpojumu nozarē internetā. Ja līdz šim klubu, salonu un veikalu apmeklējumi bija būtisks dzīvesstila elements, tad pašlaik cilvēki biežāk izvēlas palikt mājās, būt kopā ar draugiem vai strādāt. Preces tiek iegādātas internetā, un šāda apkalpošana mājās daudziem šķiet ļoti ērta. Turklāt tiek uzskatīts, ka cilvēki sagaida individuālu pieeju katram pakalpojumam. Līdz ar to sieviešu pieeja biznesam, pareizi izvēlētas nozares un womeneconomics preču un pakalpojumu unikalitāte un kvalitāte kļūst par nākotnes vadmotīvu.

Speciālisti uzskata, ka šī individuālā pieeja ir izveidojusies saistībā ar ekonomisko krīzi, kas vairāk vai mazāk ir jūtama visā pasaulē. Bet vēl M. Raimonds apgalvo, ka cilvēki ir mazliet noguruši no masveida ārišķības un vēlas atgriezties pie morālām vērtībām, kā arī vēlas saņemt preces un pakalpojumus, kuros ir ielikts radošais gars. Protams, uz konveijera ražotās preces aizvien ir ikdienas nepieciešamība, bet tomēr īpašu vietu aizvien ir ieņēmušas un ieņems pāris eksemplāros ražotās preces – dažādi apģērbi, rotas, apavi u.c.

Par šo – mūsuprāt, jauno ekonomisko tendenci stāstīsim arī turpmāk mūsu Karjeras un naudas rakstos.

Saistītie raksti

Kā izveidot plaukstošu uzņēmumu. Pirmā daļa

4 padomi, kā NOPELNĪT ar savu HOBIJU

Kā kļūt PAŠAI SEV par priekšnieci?

Kā izveidot plaukstošu uzņēmumu. Otrā daļa

Pati sev kungs un vergs



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com

> Komentēt

mānīgais (viesis), 2009. gada 2. jūnijs, 11:25

Feminisma apņemts raksts.........pazīstu ļoti daudz sievietes, kas uzskata, ka ja vadītāja ir sieviete tad viņu var neklausīt......un ja darbinieks neklausa, kāds tad tur darbs........iespējams kļudos, bet šie ir mani novērojumi !!!

Ziņot par nekorektu komentāru
Lelde (viesis), 2010. gada 21. jūnijs, 18:03

Mja, man jāpiekrīt iepriekšējam komentētājam. Vismaz no tiem priekšniekiem, kas man darbā ir, respektējamākie visi kā viens ir vīrieši. Sievietes priekšnieces ir riktīgas maitas, kuras savu autoritāti mēģina nostiprināt ar tādas kā histēriskas tiranizēšanas paņēmieniem.

Ziņot par nekorektu komentāru



kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna