espati.lv

Es zinu, kā! 3 veiksmes stāsti krīzes apstākļos

Es zinu, kā! 3 veiksmes stāsti krīzes apstākļos

Autors: Marta Kukarane, espati.lv
Foto: shutterstock.com
2009. gada 21. septembris

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt
Šķiet, nupat jau mēle top jēla no sarežģīto ekonomisko apstākļu pieminēšanas, tāpēc espati.lv vēlējās uzmundrināt savas lasītājas, iepazīstinot ar trim pozitīvi noskaņotām un darbīgām sievietēm, kuras spēj priecāties un nodarboties ar sev tīkamām lietām arī šobrīd. Grozies kā gribi – vienīgā veiksmes atslēga ir gribasspēks, apņēmība un neatlaidība, kā arī savu iekšējo rezervju un līdz šim kaut kur dziļi dusošo talantu realizēšana.

Agnese (29) ir jaunā māmiņa, kas šobrīd pavada savas dienas mājās, auklējot savus divus mazuļus. Līdz bērnu piedzimšanai Agnese strādāja un arī vēlāk domā atgriezties darbā – valsts iestādē, kur bija nodaļas vadītāja. Pēc izglītības viņa ir jurists, Agnesei ir maģistra grāds tiesību zinātnē.  Protams, arī Agneses ģimene uz savas ādas izjutusi to, ko sauc par ekonomisko krīzi, bet viņa savu ikdienu izkrāso ar hobiju – toršu cepšanu.
 
“Dažādi eksperimenti ir bijuši jau no mazotnes. Cik es atceros, tad abas manas vecāsmammas cepa gan tortes, gan biskvīta ruletes, gan gardas plātsmaizes ar pīrādziņiem. Laikam jau  no viņām tā patika uz ēdiena gatavošanu. Atceros sevi pavisam mazu, - kā man patika sajaukt gan mīklu pankūkām, gan arī citādus ēdiena eksperimentus veikt. Protams, ne vienmēr tie bija veiksmīgi. Bija gadījumi, kad no mammas pa kluso biju kaut ko taisījusi un nebija sanācis, tad nācās to izlidināt vienkārši miskastē, lai mamma neuzzina, ka produkti ir sabojāti. Bet par toršu cepšanu man no jauna lika aizdomāties vīramāte. Viņa tās cep savām kundēm. Līdz ar to es pa druskai atsāku šo nodarbi sava prieka un vēdera pēc. Par savu goda lietu uzskatu tortes uzcepšanu ģimenes un tuvo cilvēku godos, “ stāsta Agnese. Šobrīd šī aizraušanās un arī talants noderot arī, lai nopelnītu kādu lieku latiņu. Agnese gan saka – tas nav viņas bizness, apzināti neesot par to nopietni domājusi, tāpēc arī īpaši nereklamē savu nodarbošanos. Neskatoties uz to, atrodas cilvēki, un tie lielākoties ir draugi, paziņas un kāds draugu draugs, kas vēlas, lai Agnese pagatavotu kādu gardumu arī viņu svētku galdam.
 
“Protams, ka arī mēs šobrīd nepeldamies naudā, un es priecājos par papildus ienākumiem, bet izvērsties es nevaru, jo tas nozīmē visas formalitātes un nodokļus, bet tik nopietnam pavērsienam es vēl neesmu gatava”. Uz jautājumu, vai tortes cept ir grūti, Agnese atbild: ”Tortes cepšana īstenībā ir patiesi radošs process, kas ļauj izpausties zināmai devai mākslinieciskā talanta. Protams, biskvīta izcepšana ir tehnisks darbs, toties, kad lieta nonāk līdz tortes dekorēšanai, tad var izpausties. Nu dikti jau tas priecē sirdi, un nekad nevar zināt, kāda tad torte galu galā izskatīsies.” Agnese sākusi arī gatavot krellītes un uzskata, ka vajadzības gadījumā noteikti lietā liktu visus savus talantus, lai atbalstītu ģimeni.
Optiskais internets  
Sanda (27) ir aizrāvusies ar šķietami bērnišķīgu nodarbi – rotu gatavošanu jeb kā viņa pati saka – rotošanu. “Uzreiz gan jāmin, ka rotu gatavošana ir mans hobijs (tiesa, tas dod iespēju šo to nopelnīt), kas pilnīgi iespējams reiz pārtaps arī par ko vairāk. Pēc izglītības, profesijas un arī pamatnodarbošanās esmu žurnāliste. Tātad, divas visai radošas nodarbes, un kopumā par tādu varu nosaukt arī sevi un savu ikdienu. Līdzās rotu gatavošanai un rakstīšanai plānā ir arī mazliet vērienīgāks radošais projekts, pie kā patlaban strādāju tajos mirkļos, kad nav jāstrādā”, stāsta Sanda. Bet kā viņa sevī atklājusi rotu gatavošanas talantu? “Ja ne gluži rotošanas, tad mākslinieciskas uzņēmējdarbības idejas manī sakņojas jau vairākus gadus. Vēl pirms tagadējās ekonomiskās situācijas biju uzrakstījusi plānu visai paliela mēroga radošam biznesam, ko realizēt tā arī neizdevās. Un noteikti labi, ka tā. Tomēr atmest visam ar roku arī negribējās, tāpēc nolēmu sākt ar sīkumiem.

Šī gada sākumā pēc tam, kad vismaz mēnesi intensīvi biju pētījusi internetā iespējamo informāciju par rotu taisīšanu, pati devos uz veikalu, lai nopirktu pirmās pērlītes, akmentiņus, bantītes, standziņas, nagliņas un vēl šo to. Patiesībā vēl arvien par sevi brīnos, kā tik ilgi esmu spējusi palikt uzticīga šai nodarbei. Vēl vairāk, tā mani ir ievilkusi tik dziļi, ka, pāris dienas neatverot savas pērļu lādes, sāku justies ja ne gluži nepilnvērtīga, tad sajūta „kaut kas dzīvē pietrūkst” tiešām nospiež. Turklāt esmu radījusi arī zīmolu Sajūtu fabrika, ar kuru tā teikt „eju tautiņās”. Protams, man nepieder nedz fabrika, nedz arī fabrikas vārdam cienīgi radīto darbu apjomi, bet, kā jau minēju, šī zīmola vēsture aizsākās jau pirms vairākiem gadiem, kad tapa mans mākslinieciski sociālais biznesa plāns. Manas rotas ir nopērkamas arī vairākos rokdarbu un amatnieku veikalos, turklāt man ir arī sava web lapa, ko esmu apvienojusi ar otru savu mīļāko nodarbi – rakstīšanu. Tātad, blogs gan par mani, gan manām izjūtām un mākslinieciskām „novirzēm”. Varbūt reizēm mazliet intīms, bet tieši tā es jūtos – gatava atklāties”.

Sanda stāsta, ka rotu radīšana ir laikietilpīgs process, tajā ietilpst gan materiālu savākšana, gan rotas gatavošana, gan iesaiņošana un izvadāšana pa tirdzniecības vietām. Sanda gan saka, ka, viņasprāt, šī tirgus niša pašlaik ir pilna. “Tomēr es atbalstu jebkurus meiteņu un puišu radošos centienus – lūdzu, ar lielāko prieku nopirkšu gan viena radīto brošu, gan otra apzīmēto zīda lakatu, gan trešā no jaunu izgudroto velosipēdu. Gan ar vienu piebildi – man kaut uz mirkli šajā lietā ir jāiemīlas. Tāpēc novēlu sev un arī pārējiem darīt savu darbu ar sirds līdzdalību – jau gatavā lietā to var just!”

Lāsma (38) jau piecpasdmit gadus darbojas Oriflame biznesā un uzskta to par savu hobiju un sirds darbu vienlaikus. espati.lv devās ciemos pie Lāsmas uz viņas omulīgo un ērti iekārtoto biroju pašā Rīgas centrā. “Tagad var noīrēt brīnišķīgas telpas pašā centrā, tāpēc arī es izmantoju šo iespēju,” skaidro Lāsma.

Oriflame šo gadu gaitā kļuvis par viņas vienīgo darbu, jo centīgi un aktīvi darbojoties, Lāsma sapratusi, ka vairs nav nepieciešams darīt neko citu un tieši šis darbiņš sagādā vislielāko gandarījumu. “Nezinu, kāds ir cilvēku priekšstats par Oriflame, kaut gan esmu dzirdējusi dažādas versijas. Šķiet, ka šausmīgi jāņemas, jāiesmērē cilvēkiem kaut kādi produkti, jāskrien kādam pakaļ, bet es nekādas grūtības un neēŗtības neesmu izjutusi. Kā pierādījums manai pareizajai izvēlei ir arī tas, ka šobrīd es tiešām nejūtu, ka finansiāli ciestu krīzes dēļ.”

Lāsma stāsta, ka iesaistīties šajā lietā viņu pamudinājis māsas vīrs, zinot, ka Lāsma ir apķērīga un uzņēmīga. “Ja kaut ko daru, tad ar visu sirdi un dvēseli!” Tā kā deviņdesmitajos gados Oriflame kosmētika un viss, kas ar to saistīts, Lāsmai bija tumša bilde, sākumā viņa ilgi prātojusi. “Bet, kad redzēju, ka kompānija ir nopietna – nopirka Rīgā patiešām skaistas, plašas telpas – ēku, nevis iekārtoja tikai kaut kādu kabinetu ar datoru, ieguldīja līdzekļus, es sapratu, te kaut kas var sanākt. Protams, kāds laiciņš jau ir pagājis, un kāds varbūt teiks, ka pirms piecpadsmit gadiem bija daudz lielākas iespējas un vairāk varēja panākt, bet es, skatoties uz jaunpienācējiem, kas iesaistījušies manā darba grupā, varu teikt, ka nekā nebija – galvenais ir cilvēka motivācija un uzņēmība. Melotu, ja apgalvotu, ka tas, kā es tagad dzīvoju, kā paiet mana ikdiena, nav gadiem darīta mērķtiecīga darba rezultāts, bet es arī vairs neesmu studente. Manā grupā ir vairākas studentes – jaunas meitenes, 19, 20 gadu vecas, kuras darbojas ar lieliem panākumiem. Kā jau teicu, galvenais ir tas, ko tu vēlies un vai vispār kaut ko vēlies. Viena no manām meitenēm ir pati izveidojusi savu mājas lapu, kur liek rakstiņus, foto no dažādiem Oriflame pasākumiem, sniedz informāciju par jaunajiem produktiem, tādā veidā piesaistot interesentus un potenciālos klientus, kā arī noturētu jau esošos. To meitene izdarījusi pati, liekot lietā draugu palīdzību – viņas puisis palīdzējis izveidot mājas lapu. Vārdu sakot cilvēks meklējis visādas iespējas, lai tikai darbotos un nopelnītu. Vislielākais stimuls, protams, ir atlīdzība par darbu, un tā jau nav tikai nopelnītā naudiņa. Par labiem rezultātiem meitenes ir nopelnījušas gan ceļojumu 550 ls vērtībā, kas šobrīd nav maza naudiņa, SPA apmeklējumu tādā pašā vērtībā, kā arī datoru.” Lāsma ar lielu aizrautību rāda fotografijas no dažādiem Oriflame pasākumiem, kur arī redzamas pieminētās meitenes ar lielajiem balvu čekiem rokās.

Lāsmai pašai gan ir daudz bagātāka vācelīte ar saņemtajām dāvanām un ceļojumiem, kas saistīti tieši ar viņas darbu. “Esam bijuši konferencēs Atēnās, Romā, Tenerifē un daudzās citās vietās. Visur ir augstākās klases apkalpošana, brīnišķīgs serviss, un tas viss bez maksas. Tā tiek novērtēts mans darbs, mēs visi jūtam, ka esam īpaši, ka mūs augstu vērtē, jo uz mums, Oriflame konsultantiem, taču turas visa kompānija!” Arī šiem braucieniem  un pasākumiem espati.lv rod apstiprinājumu fotogrāfijās – daudz smaidīgu, jautru seju un, kas pārsteidz, Oriflame strādā arī daudz vīriešu. “Jā, man ļoti palīdz vīrs, un, kā jau teicu, man šo darbiņu arī ieteica vīrietis.”

Lāsma saka – viņai savā darbā patīk tas, ka neviens viņu nevar piespiest strādāt, viņa pati sev ir pavēlniece. “Ceļos tikos, cikos gribu, nekas nav obligāti, neviens man nevar kratīt ar pirkstu, jo viss atkarīgs tikai no manis pašas, tātad es varu justies brīva un nebaidīties no dusmīgā bosa. Vēl esmu ievērojusi, ka cilvēki īpaši sev grūtā laikā, vienalga – krīze vai vienkārši sarežģīts dzīves posms, meklē kaut kādu piederības sajūtu, vietu, kur viņi varētu labi justies. Mēs ļoti bieži sanākam kopā, rīkojam tematiskos pasākumus, izbraucienus. Ja ierodas kāds vieslektors, ārvalstu kosmētikas speciālists, pasākumi tiek rīkoti interesantā un patīkamā vidē, piemēram, itāļu krodziņā. Man patīk, ka varu būt pati sev saimniece, un priecājos, ja redzu - mans darbs iedvesmojis arī citus uz panākumiem. Mēs vienkārši sanākam kopā, kā jebkurā citā darba vietā, tikai tas notiek biežāk. Te neviens nemaz nevar justies vientuļš, tas vienkārši nav iespējams. Un kur nu pati iespēja vienmēr tikt pie labas kosmētikas! Visu esmu izmēģinājusi pati, tāpēc saviem klientiem varu sniegt objektīvu informāciju. Man ļoti patīk, ka šeit viss notiek pa tiešo – es nevienu nevaru piemānīt, jo es taču esmu tā, no kuras rokām klients saņems produktu, tādējādi valda pilnīga uzticēšanās. Manā darbā ir tikai pozitīvas emocijas.”

espati.lv no sirds priecājas par katru šādu veiksmīgu izdošanos, un ja arī tev ir savs stāsts, aicinām padalīties. Iespējams, tikai visas kopā, viena otru uzmundrinot, atradīsim īsto iedvesmu jaunu lietu uzsākšanai.
 

Saistītie raksti

20 pazīmes, kas PIEMĪT veiksmīgām un ne tik veiksmīgām SIEVIETĒM

7 padomi, kā kļūt neatkarīgai un PAŠAI veidot savu DZĪVI

Šķiet, ka tavā dzīvē NEKAS nenotiek? 9 iemesli, kāpēc tā

8 lietas, ko TURĪGĀS sievietes dara ATŠĶIRĪGI no pārējām

5 padomi kā SASNIEGT to, ko tu vēlies visvairāk!



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com

> Komentēt

Niks (viesis), 2009. gada 21. septembris, 08:32

Neticami! Esmu ēdusi gan Agneses gardās kūkas - domāju, ka tā ir viņa -, gan arī esmu Sajūtu fabrikas regulāra apmeklētāja! Būs vēl pie lāsmas jāpērk kosmētika! :)

Ziņot par nekorektu komentāru
saule (viesis), 2009. gada 21. septembris, 10:00

Pilnīgi piekrītu tam, ka tikai ar patiesi lielu aizrautību un patiku pret to, ko dari, var veiksmīgi darboties. Atdeve ir lielāka un kaut kā visā tajā darbiņā, vai tās būtu kūkas auskari vai kas cits, jūtama tāda kā dvēsele. man arī patīk iet uz tirgu pie vinas noteiktas tantiņas, jo patīk viņa kā cilvēks. Ja man Lāsma, piemēram, iepatiktos, droši vien, ka kosmtētiku pirktu tieši pie viņas, nevis veikalā, kur Drogu kasiere ir tikai tāds robotiņš.

Ziņot par nekorektu komentāru
Beta (viesis), 2009. gada 21. septembris, 11:07

Sodien tacu nekas cits neatliek ka mekleties sava iekseja potenciala un domat ko es varu vel darit ;)! Jasaka godigi, man sita stukosana patik, tas liek/lauj pacelties virs ikdienas rutinas. Ari es esmu atradusi lietu, ko censos sobrid attistit un izverst, domaju uz ziemas pusi varesu sakt rusinat pa vakariem. Malaces ir visas tas STIPRA dzimuma parstaves, kas necikst, bet rikojas.

Ziņot par nekorektu komentāru
Maija (viesis), 2009. gada 21. septembris, 13:54

Interesanti, cik var nopelniit taads kosmeetikas izplatiitaajs un vai shobriid pastaav arii kaadi modernaaki veidi kaa veidot to savu klientu loku?

Ziņot par nekorektu komentāru
Nataly (viesis), 2009. gada 21. septembris, 14:52

RE: Maija. Tiešā peļņa, pārdodot, piemēram, Oriflame kosmētiku ir 30%, taču lielākie ienākumi ir tiem konsultantiem, kuri nolemj veidot nopietnu biznesu, aicinot savā komandā jaunus konsultantus (kļūst par viņu \"vadītāju\"). Labs veids, kā pati guvu pieredzi, ir dodoties uz apmācībām. Pirmdienās pl.18.00 un sestdienās pl.10.00 tādas ir pieejamas Oriflame Klientu apkalpošanas centrā Rīgā, Baložu ielā 20a. Un, runājot par modernākiem veidiem – tas viss ir par ĻOTI iespējams! Modernās tehnoloģijas un interneta vide, blogi (jeb emuāri), personīgās mājas lapas ir tas, kas palīdz tirgot, turklāt atļauj sniegt kvalitatīvas atbildes uz visiem klientu jautājumiem, nodrošināt „tiešo saikni”.

Ziņot par nekorektu komentāru
1  2  3  


kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna