espati.lv

LAIKS nenormāli SKRIEN - bet varbūt pati esi pie tā VAINĪGA?

LAIKS nenormāli SKRIEN - bet varbūt pati esi pie tā VAINĪGA?

Autors: K. Leškēviča
Foto: bigstockphoto.com
2015. gada 22. maijs

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt

Jā, dzīvot tā, lai visu paspētu, un visam pietiktu laika, mūsdienās šķiet ir liela māksla. Laika trūkums tiek uzskatīts par mūsu gadsimta lielo problēmu. Un tomēr – kādēļ vieniem nav problēmu izdarīt lietas laikā un iekļauties grafikos, kamēr citi to vien dara, kā cīnās ar laika trūkumu un visu kavē? Vai tiešām pie vainas ir darbu daudzums? Un – ja nu tomēr vaina ir tevī pašā un tam, kā tu pieej darāmajām lietām?

Tu laiku nobumbulē. No rītiem tu guli līdz pēdējam, tad celies, skrien, grāb, ķer un jau iesāc dienu ar sajūtu, ka nepaspēsi, jo nav taču laika. Un arī dienas laikā – paanalizē, cik laika tu iznieko veltīgi, piemēram, sērfojot sociālajos tīklos vai internetā vispār? Vai – cik tu pavadi pļāpās ar kolēģi pie kārtējās cigaretes? Un tā tālāk – laika zagļu ir ļoti daudz, tev atliek tos apzināties, kas jau ir pirmais solis uz laika ietaupīšanu.

Tu dari visu vienlaicīgi. Jo vairāk darbu tiek veikts vienlaicīgi, jo lielāka garantija, ka nekas no tā visa netiks novests līdz galam. Netiks pabeigts vispār, vai arī – tiks izdarīts virspusēji, pa pusei, nekvalitatīvi. Lai vai kā sievietes tiktu slavētas par to, ka spēj darīt vairākus darbus vienlaicīgi, tomēr neviens nerunā par to, cik labi viņas to var paveikt. Ir skaidrs, ka saplānojot un izvirzot prioritātes, ir iespējams iegūt arī labākus rezultātus.

Tu neesi organizēta. Tu neplāno savu laiku. Tu par daudz paļaujies dienas plūdumam, kas reizēm tevi var aiznest... totālā laika trūkumā. Organizētība un spēja turēties pie savas dienas plāna ir tiešām vērtīga. Ja esi ieplānojusi stundu pusdienu pauzē, tad nepavadi tur ne pusotru, ne divas stundas. Tā automātiski iekavēsies tavi darbi. Ideāli, ja jau sākot dienu zini savu izdarāmo darbu plānu. Atliek pie tā turēties.

Tu neizvirzi prioritātes. Spēja sakārtot darāmos darbus prioritārā secībā šķiet vienkārša lieta, bet reālajā dzīvē ļoti daudziem cilvēkiem tā tiešām ir problēma. Kādēļ? Jo bieži vien tie galvenie un svarīgākie darbi nav tie tīkamākie, tādēļ tu apmāni pati sevi, darot kaut ko mazsvarīgu, bet patīkamāku, tā vietā, lai ķertos pie lielajām un steidzamajām lietām. Rezultātā tu it kā esi nostrādājusi visu dienu, bet neesi paveikusi to, ko tiešām vajadzēja.

Tevi var viegli izsist no darbiem. Ir skaidrs, ka ir grūti koncentrēties darbiem, ja, piemēram, uz datora virsmas stāv atvērti sociālie tīkli, kāda ziņu lapa utt. Jebkura jaunā ienākošā informācija tevi izsit no darāmā darba sliedēm. Un ir grūti paveikt kādu uzdevumu, ja tiec šādi raustīta. Tas, kas tev pašai ir jānodrošina – atbilstoša darba vide, bez liekiem traucēkļiem un uzmanības novērsējiem.

Tu steidzies. Kad darbi jau sakrituši virsū kaudzē, tu sāc ļoti steigties, jo laika, lai visu padarītu, paliek arvien mazāk. Un – jo lielāka steiga, jo lielāks stress, un... arī rezultāts ne tas labākais. Te runa, protams, atkal ir par laika plānošanu, prioritāšu izvirzīšanu un cenšanos pieturēties pie darāmo lietu plāna, jo tikai tā tu vari stresu samazināt līdz maksimāli zemākajam līmenim.

Tu koncentrējies uz to, ka nav laika. Šī ir ļoti nemanāma, bet tipiska īpašība visām, kurām nekad nekam nav laika. Tu koncentrējies uz to, ka tev nav laika, tu sev to burtiski iestāsti, radot milzu stresu. Un – tu to pie katras izdevības stāsti arī citiem – ka tev nav laika, ka par daudz darbu utt. Tā vietā – koncentrējies uz darāmajām lietām, nevis uz to, ka neko nevari paspēt, jo tev nav laika. Domājot pārāk daudz par laiku, tu to tikai velti izšķied...



Saistītie raksti

DEPRESIJA – pazīmes, cēloņi, risinājumi

Nespēju ZAUDĒT svaru - varbūt vainīgs STRESS?

Tavs un viņa SEKSA laiks - vai jums SASKAN?

7 pazīmes, kas liecina – tev steidzami ir JĀATPŪŠAS

MAZINI ikdienas STRESU ar īsto PĀRTIKU!



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com

> Komentēt

kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna